Komunikacja marketingowa dostosowana do smartfonów

Ubiegły rok, 2018 był przełomowy jeśli o chodzi o szeroko pojęty rynek mobile. To m.in. za sprawą wprowadzenia nowej wersji algorytmu Google, o nazwie Mobile First Index, który w dużym uproszczeniu oznacza, że ta największa wyszukiwarka internetowa na świecie większe znaczenie przykłada do stron w wersji mobilnej niż desktopowej. Jeśli więc zależy nam na tym, aby pokazywać się wyżej w wynikach wyszukiwania z pewnością musimy zadbać o odpowiednią wersję responsywną strony. O tym, czym różni się wersja responsywna od mobilnej przeczytacie tutaj.

Marketing skierowany do użytkowników mobilnych

Drugim czynnikiem, który mocno zmienił świat technologii i postrzeganie go przez marketingowców jest fakt, że, jak podaje Google, ponad połowa zapytań kierowanych przez użytkowników jest z urządzeń mobilnych. Dla każdego jest już więc faktem, że jeśli chcemy zabiegać o klienta to nasz komunikat reklamowy musi być kierowany również, a może przede wszystkim do użytkowników smartfonów.

Dlaczego ludzie tak chętnie przesiadają się z komputerów, szczególnie tych stacjonarnych na urządzenia mobilne? Na pewno jednym z argumentów jest cena. W sklepach i przez Internet można kupić przyzwoity telefon do 1000 zł, który będzie posiadał szereg ciekawych opcji. Drugim czynnikiem będzie wygoda – wystarczy klika kliknięć i można pobrać na smartfon dowolną aplikację, a do tego telefon można ze sobą zabrać wszędzie. Kreując komunikat reklamowy warto o tym pamiętać!

Dostępność, cena i powszechność, czyli najważniejsze czynniki budujące rynek mobilne

Ta powszechność telefonów komórkowych jest być może najważniejszym elementem z punktu widzenia reklamodawców. Smartfon posiadamy przecież przy sobie niemal bez przerwy, niezależnie od tego czy jesteśmy akurat w restauracji, kinie, festiwalu czy u rodziców na obiedzie. Posługując się geotargetowaniem możemy docierać do użytkowników w dowolnym, wybranym przez nas miejscu, co stwarza dla marketingowców ogromne pole do popisu.

O ile jeszcze kilka, kilkanaście lat temu telefony komórkowe były dodatkiem do prowadzanych kampanii medialnych, o tyle teraz użytkownicy smartfonów stanowią potężną grupę odbiorców, której w żadnym razie nie należy ignorować.

Jak mówią badania w Polsce użytkowników urządzeń mobilnych, a więc telefonów, smartfonów, tabletów itp. jest nawet 21 milionów. Korzystamy z nich zamawiając taksówkę, kupując bilety do kina, rezerwując hotel i grając w gry online. Stały się one nieodłącznym elementem naszego życia i co za tym idzie, pojawia się za ich pośrednictwem coraz więcej reklam. Ważne, żeby kierowane były one do właściwych odbiorców, tak aby nie psuć rynku i nie zniechęcać klienta.

Maciej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Najlepszy telefon dla seniora

pon Wrz 9 , 2019
telefon dla seniora